Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2015

Το σκάνδαλο της Volkswagen






ΚΟΣΜΟΣ

Ποντοάν: Το σκάνδαλο VW θα έχει αλυσιδωτές αντιδράσεις

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Σκάνδαλο VW
Την άποψή του πως θα υπάρξουν αλυσιδωτές αντιδράσεις από το σκάνδαλο Volkswagen εξέφρασε ο ιταλός υπουργός Οικονομικών, Κάρλο Ποντοάν.
«Φοβούμαι ότι μπορεί να υπάρξουν συνέπειες, ελπίζω περιορισμένες, διότι μπορεί να υπάρξουν αλυσιδωτές επιπτώσεις στην ιταλική βιομηχανία», δήλωσε το βράδυ του Σαββάτου.

«Το πρόβλημα δεν είναι μόνον γερμανικό, είναι ευρωπαϊκό» και «αν πληγεί η εμπιστοσύνη, κινδυνεύουν οι επενδύσεις», τόνισε ο Πάντοαν, σύμφωνα με τηλεγράφημα του ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Ο Ιταλός υπουργός Οικονομικών κατέληξε λέγοντας ότι «έχει πληγεί η εμπιστοσύνη, ένα βασικό στοιχείο, αλλά από τα πιο δυσεύρετα, στην περίοδο της κρίσης».

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός μεταφορών Ρικάρντο Νεντσίνι ανέφερε ότι σύμφωνα τις εκτιμήσεις έκαν εκατ. Αυτοκίνητα στην Ιταλία ίσως έχουν το επίμαχο λογισμικό: «Σύμφωνα με τους υπολογισμούς που έγιναν, εκτιμάται ότι στην Ιταλία μπορεί να έχει άμεση σχέση με την υπόθεση "Dieselgate" περίπου ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα», είπε χαρακητριστικά.
Πηγή: http://www.kathimerini.gr/832613/article/epikairothta/kosmos/pontoan-to-skandalo-vw-8a-exei-alysidwtes-antidraseis

                                   Βουλευτικό Γραφείο Νότη Μαριά

Ηράκλειο
Λεωφ. Δημοκρατίας 35.
Τηλ:2810 300 421/422.
Φαξ:2810 300 421.

Αθήνα
Κόνιαρη 7,  Αμπελόκηποι 115 21.
Τηλ: 210-3254433, 210-3254048.
Φαξ: 210-6432457.
Facebook: Νότης Μαριάς
Βρυξέλλες
Parlement européen
Bât. Willy Brandt
07M071
60, rue Wiertz / Wiertzstraat 60
B-1047 Bruxelles/Brussel
Τηλ:0032 2 28 45151.
Φαξ:0032 2 28 49151.
notis.marias@europarl.europa.eu

Βρυξέλλες, 23/9/2015.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο Νότης Μαριάς φέρνει στην Ευρωβουλή το σκάνδαλο της  Volkswagen.
Το σκάνδαλο της Volkswagen έφερε με σημερινή Ερώτησή του στη Ευρωβουλή ο Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής, Αντιπρόεδρος των Ευρωπαίων Αντιφεντεραλιστών και Επικεφαλής του Πολιτικού Κινήματος Αντιμνημονιακοί Πολίτες, καθηγητής Νότης Μαριάς.
Στην Ερώτησή του ο Έλληνας Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής επισημαίνει ότι «η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των ΗΠΑ (EPA) ανακάλυψε σε ελέγχους που διενήργησε ότι πετρελαιοκίνητα οχήματα της Volkswagen που βγήκαν στην αμερικανική αγορά μεταξύ 2009 και 2015 είχαν εγκατεστημένους σύνθετους αλγόριθμους που μείωναν τους παραγόμενους ρύπους κατά τη διάρκεια ελέγχων, εξαπατώντας  με τον τρόπο αυτό  τις ρυθμιστικές Αρχές καθώς και τους καταναλωτές. Τη χρήση αυτών των παράνομων αλγορίθμων παραδέχτηκε και η ίδια η Volkswagen».
Για το λόγο αυτό ο Νότης Μαριάς  ρωτά την  Ευρωπαϊκή Επιτροπή  αν θα διενεργηθούν    αντίστοιχοι  έλεγχοι  σε μοντέλα/οχήματα της Volkswagen στην Ευρώπη για να διαπιστωθεί αν η εν λόγω εταιρία εφάρμοσε αυτή την παράνομη πρακτική ή άλλη παράνομη τεχνική και στην Ευρωπαϊκή αγορά τόσο για τα πετρελαιοκίνητα όσο και για τα βενζινοκίνητα οχήματά της για να μειώνει τους παραγόμενους ρύπους των οχημάτων αυτών κατά τη διάρκεια ελέγχων.
Την ώρα λοιπόν που ο Σόιμπλε κουνάει το δάκτυλο στην Ελλάδα και σε άλλα κράτη-μέλη της Ευρωζώνης και τους  ζητά  να λάβουν μέτρα για τη δήθεν ανταγωνιστικότητα των οικονομιών τους ακολουθώντας το γερμανικό μοντέλο, το σκάνδαλο της Volkswagen αποδεικνύει με τον πιο αποκαλυπτικό τρόπο πως καταφέρνουν οι γερμανικές πολυεθνικές να αυξάνουν τα κέρδη τους.
 Άλλωστε δεν είναι η πρώτη φορά αφού έχει ήδη αποκαλυφθεί ότι παρόμοιες βρώμικες και παράνομες πρακτικές αποτελούν σύνηθες φαινόμενο για τους  γερμανικούς κολοσσούς.
Έτσι έχουν ήδη αποκαλυφθεί τα "μαύρα ταμεία" και  οι μίζες της Siemens καθώς και οι παράνομες τραπεζικές πρακτικές της Deutsche Bank στο σκάνδαλο της χειραγώγησης του επιτοκίου διατραπεζικών χορηγήσεων  Libor .
Καθώς το συγκεκριμένο θέμα είναι κομβικής σημασίας για την προστασία των ευρωπαίων καταναλωτών, του περιβάλλοντος και κυρίως της ανθρώπινης υγείας ο Νότης Μαριάς ρωτά επίσης  την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αν θα διενεργηθούν αντίστοιχοι έλεγχοι σε μοντέλα/οχήματα άλλων εταιριών για να διαπιστωθεί αν άλλες εταιρίες χρησιμοποιούν την προαναφερθείσα ή άλλες παράνομες τεχνικές για να μειώνουν τους παραγόμενους ρύπους των οχημάτων τους κατά τη διάρκεια ελέγχων.
Τέλος ο Νότης Μαριάς ζητά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να λάβει μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος, της υγείας και της μη εξαπάτησης των καταναλωτών.
Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης του Νότη Μαριά έχει ως εξής:
«Η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των ΗΠΑ (EPA) ανακάλυψε σε ελέγχους που διενήργησε ότι πετρελαιοκίνητα οχήματα της Volkswagen που βγήκαν στην αμερικανική αγορά μεταξύ 2009 και 2015 είχαν εγκατεστημένους σύνθετους αλγόριθμους που μείωναν τους παραγόμενους ρύπους κατά τη διάρκεια ελέγχων, εξαπατώντας  με τον τρόπο αυτό  τις ρυθμιστικές Αρχές καθώς και τους καταναλωτές. Τη  χρήση αυτών των παράνομων αλγορίθμων παραδέχτηκε και η ίδια η Volkswagen.
Το συγκεκριμένο θέμα είναι κομβικής σημασίας για την προστασία των ευρωπαίων καταναλωτών, του περιβάλλοντος και κυρίως της ανθρώπινης υγείας.
Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η Επιτροπή :
1)Θα διενεργηθούν αντίστοιχοι έλεγχοι σε μοντέλα/οχήματα της Volkswagen στην Ευρώπη για να διαπιστωθεί αν η εν λόγω εταιρία εφάρμοσε αυτή την παράνομη πρακτική ή άλλη παράνομη τεχνική και στην Ευρωπαϊκή αγορά τόσο για τα πετρελαιοκίνητα όσο και για τα βενζινοκίνητα οχήματά της για να μειώνει τους παραγόμενους ρύπους των οχημάτων αυτών κατά τη διάρκεια ελέγχων ;
2)Θα διενεργηθούν αντίστοιχοι έλεγχοι σε μοντέλα/οχήματα άλλων εταιριών για να διαπιστωθεί αν άλλες εταιρίες χρησιμοποιούν την προαναφερθείσα ή άλλες παράνομες τεχνικές για να μειώνουν τους παραγόμενους ρύπους των οχημάτων τους κατά τη διάρκεια ελέγχων;
3)Θα λάβει μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος, της υγείας και της μη εξαπάτησης των καταναλωτών;».
Πηγή: 

από:Μαριάς Επαμεινώνδας <e.marias@parliament.gr>
προς:
ημερομηνία:23 Σεπτεμβρίου 2015 - 11:30 π.μ.
θέμα:ΔΤ ΕΡΩΤΗΣΗ Volkswagen
εστάλη από:parliament.gr       


 

ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η συγγνώμη από τη Volkswagen δεν είναι αρκετή

THE NEW YORK TIMES

Είναι απίστευτο πώς όλοι στη Volkswagen πίστεψαν ότι τελικά θα τη γλιτώσει η εταιρεία. Αναλογίστηκαν οι μηχανικοί και τα διευθυντικά στελέχη της εταιρείας που σκέφτηκαν να εγκαταστήσουν το παράνομο λογισμικό το τεράστιο ρίσκο που αναλάμβαναν; Νόμισαν αληθινά ότι άξιζε την ανυπολόγιστη ζημιά που προκάλεσαν στους πελάτες τους, στο περιβάλλον, στους μετόχους της εταιρείας και στην αξιοσέβαστη μάρκα η απόφαση να κερδίσουν λίγη ισχύ από τους κινητήρες τους; Και όμως αυτό ακριβώς έπραξαν, σύμφωνα με την ανακοίνωση Τύπου που εξέδωσε την Παρασκευή η αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA). Αμέσως υποχώρησε η μετοχή της εταιρείας κατά 19% και τώρα η Volkswagen είναι αντιμέτωπη με πρόστιμα ύψους δεκάδων δισ., πιθανές ομαδικές αγωγές και ποινικές κατηγορίες, έρευνες σχετικά με τις πρακτικές που ακολουθεί παγκοσμίως η εταιρεία και φοβερό πλήγμα στις πωλήσεις, στη μάρκα της VW και στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Υψηλόβαθμα στελέχη σπεύδουν να εκφράσουν τη συντριβή τους για το γεγονός ότι η εταιρεία εγκαθιστούσε παράνομο λογισμικό σε ορισμένους κινητήρες ντίζελ της Volkswagen και της Audi, που πουλήθηκαν όχι μόνο στις ΗΠΑ αλλά μαζί με 11 εκατομμύρια οχήματα σε ολόκληρο τον κόσμο. Πρόκειται ουσιαστικά για λογισμικό που περιόριζε τις εκπομπές αερίων ρύπων εντός του νόμιμου ορίου κατά τη διάρκεια δοκιμών, αλλά επέτρεπε την έκλυσή τους τον υπόλοιπο καιρό. Στους αέριους ρύπους περιλαμβάνονται διοξείδια του αζώτου, βασικό συστατικό επιβλαβούς για την υγεία νέφους και μικροσωματίδια τα οποία προκαλούν ασθένειες του αναπνευστικού συστήματος. Για κάτι τόσο δόλιο και βλακώδες δεν αρκεί μία συγγνώμη από την εταιρεία. Η Volkswagen πρέπει να εξηγήσει πώς συνέβη κάτι τέτοιο και να κατονομάσει αυτούς που συνέλαβαν και εξουσιοδότησαν το σχέδιο. Εντοπίζονται συχνά αποκλίσεις μεταξύ των εκπομπών αερίων ρύπων που ισχυρίζονται οι εταιρείες ότι εκλύουν τα αυτοκίνητά τους και της πραγματικότητας. Ωστόσο υπάρχει διαφορά μεταξύ παραποιημένων στοιχείων και της σύλληψης και εγκατάστασης εξελιγμένου λογισμικού σε αυτοκίνητα με μοναδικό σκοπό την εξαπάτηση των ελεγκτών και των καταναλωτών. Ενας λόγος για την πραγματοποίηση της απάτης ήταν προφανώς η ενίσχυση της προσπάθειας της VW να επεκτείνει τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες ντίζελ στις ΗΠΑ, όπου οι συγκεκριμένοι κινητήρες δεν ήταν ποτέ δημοφιλείς. Η Volkswagen ισχυριζόταν ότι οι κινητήρες ντίζελ είναι εξίσου «καθαροί» και ισχυροί με τους κινητήρες βενζίνης, αλλά με υψηλότερη ροπή και με μικρότερη κατανάλωση καυσίμου.

Η αποκάλυψη της μηχανορραφίας της VW εγείρει πολλά ερωτήματα. Γιατί ήταν ιδιώτες ερευνητές αυτοί που ανακάλυψαν πρώτοι τη διαφορά στις εκπομπές; Είναι η VW η μοναδική εταιρεία που χρησιμοποιεί τέτοια κόλπα ή το κάνουν και άλλοι κατασκευαστές; Η εταιρεία υποσχέθηκε να συνεργαστεί πλήρως με τις Αρχές, ενώ η EPA και η πολιτεία της Καλιφόρνιας έχουν ξεκινήσει τις δικές τους έρευνες. Τις πρακτικές της VW έχουν ανακοινώσει ότι θα διερευνήσουν η Γερμανία, η Βρετανία και η Ε.Ε. Δεδομένων του εύρους της ζημίας που προκάλεσε η VW και της σοβαρότητας των ερωτημάτων που έχουν προκύψει, είναι επιτακτική η ανάγκη να ερευνηθεί το ζήτημα σε βάθος.
Έντυπη

 Πηγή:http://www.kathimerini.gr/832117/article/oikonomia/die8nhs-oikonomia/h-syggnwmh-apo-th-volkswagen-den-einai-arketh